Online Medya Planlama

Online Medya Planlama; verilmek istenilen mesajın medya kanalları aracılığı ile hedef kitleye ulaştırılması öncesi yapılan planlama işlemidir.

Web Design Services

Online Medya Planlama; verilmek istenilen mesajın medya kanalları aracılığı ile hedef kitleye ulaştırılması öncesi yapılan planlama işlemidir.


Medya planlama sürecinde verilmek istenilen mesajın hangi tüketici kitlesine ulaştırılacağı, kampanyaların hangi aralıklar ile yayınlanacağı önceden tespit edilir.


Planlama esnasında, hedef kitle, mecraların demografik dağılımları, kampanya hedefleri, fiyatlar, geçmiş kampanya tecrübeleri.. gibi birçok veri kullanılarak, müşteriye özel bütçesine en yüksek geri dönüşü sağlayacak planlama hazırlanır.


Her yeni mecra, bir sonrakini değişime zorlar.. Bu yüzden tüm kanalları kullanma zorunluluğu olmayıp burada önemli olan bütçenin ne kadar sürede hangi oranda paylaştırıldığıdır.


  • Kar edebilmek için hedef kitlemin ne kadarına ulaşılması gerekmektedir?
  • Reklamlar hangi ortamlara veya medya araçlarına yerleştirilmelidir?
  • Hedef kitle reklamı kaç kez görmelidir?
  • Reklam hangi günlerde ve zamanlarda gösterilmelidir?
  • Her bir ortama ne kadar bütçe ayrılmalıdır?

  • .. gibi bütün bu soruların ve konular üzerinde verilen kararlar, bütün bunlara bağlı tavsiyeler ve gerekçeler bir yazılı bir doküman olarak düzenlenmeleri medya planlama aşamalarıdır.

    Rekabet Analizi

    Hedef Kitle Analizi

    Reklamın Bölgeselliği

    Reklamın Zamanlaması

    Reklam Kampanyasının Uzunluğu

    Mecra Seçimi

    Satın Alma

    Satın Alma Sonrası

    Every project presents its own goals, audience, and opportunities. Our approach to great projects begins with a time-tested process that discovers and addresses the unexpected.

    Online Hizmetlerimizden Faydalanın !

    Sizlerde Profesyonel Online Medya Ekibinden, Hızlıca Yararlanmak İsterseniz Bir Tık Yanınızdayız.